Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 270 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The optimum supply of a wound-rotor synchronous machine with respect to maximum efficiency
Laštovička, Josef ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Bárta, Jan (vedoucí práce)
The master's thesis deals with a literature review of electric motors suitable for the electric vehicle driveline, where the main focus is given to a wound-field synchronous machine. At first, there is a short description of machine construction and the working principle for each type of suitable electric machine. The advantages and disadvantages of using a specific machine as a traction drive are summarized, and an eventual example of use in today's electric car with basic machine specifications is given. In the next part, a more detailed focus is given to the wound-rotor synchronous machine and its use for electric vehicle drive. The second chapter deals with the modification of this machine type for traction applications. A machine capable of dual-mode operation is presented, followed by a discussion of non-contact current transfer to the rotor winding, and finally, the possibility of using a hairpin winding made of rectangular conductors is presented. The third part of the thesis deals with the mathematical description of the machine, including direct and quadrature axis equivalent circuits and an explanation of the vector diagram in motor mode. In the last two chapters of the thesis, a Python program is introduced to analyze the machine's operating characteristics. During the program build, an analysis methodology for this type of machine based on the provided data package was developed, and graphical dependencies of torque and efficiency on different input currents combinations were exported. The program also includes a function for finding the optimum current supply for the machine with respect to the maximum efficiency.
Metody pro určování charakteristických parametrů procesů spalování na bázi experimentů a modelování
Bělohradský, Petr ; Klemeš,, Jiří (oponent) ; Žitný, Rudolf (oponent) ; Stehlík, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá možnými metodami pro určování a modelování charakteristických parametrů při spalování plynných paliv. Pozornost je věnována tvorbě oxidů dusíku a přenosu tepla z horkých spalin do stěn spalovací komory. Důležitou částí práce je vlastní experimentální činnost, která je zaměřena na provedení zkoušek dvou hořáků s potlačenou tvorbou oxidů dusíku. Cílem experimentální činnosti je obdržet data potřebná pro další zpracování a modelování. Práce prezentuje dvě metody, které je možné využít při modelování charakteristických parametrů spalování. Konkrétně se jedná o metodu založenou na statistickém zpracování dat a metodu založenou na výpočtové dynamice tekutin (Computational Fluid Dynamics, CFD). Na dvou vybraných zařízení (hořák s dvoustupňovým přívodem paliva, hořák s dvoustupňovým přívodem spalovacího vzduchu) jsou aplikovány tyto výpočtové přístupy za účelem prozkoumání konkrétních parametrů. První uvedený přístup zahrnuje podrobné plánování zkoušky hořáku před jejím vlastním provedením (stanovení cíle zkoušky, výběr vstupních faktorů, měřené veličiny a plánu experimentu) a následné statistické zpracování experimentálních dat. Naproti tomu druhý přístup založený na metodách CFD nabízí simulace jako alternativu k tradičním experimentálním metodám. Simulace spalování zahrnuje vytvoření výpočtové sítě modelu spalovacího zařízení, nastavení okrajových podmínek modelu, nastavení modelu proudění, modelu přenosu tepla a modelu chemické kinetiky. Výsledky simulací jsou porovnány s experimentálně získanými daty.
Moderní bioplynová stanice jako součást „Smart Regions“
Horák, Jakub ; Pavel,, Milčák (oponent) ; Lisý, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vytvořením výpočtového modelu bioplynové stanice a jeho využitím v koncepci inteligentního regionu se zaměřením na síť rozvodu tepla a chladu. V úvodu práce je provedena rešerše technologie bioplynové stanice. Rešerše je zaměřena na popis moderní bioplynové stanice a vyspecifikování technologických a energetických parametrů nutných pro výpočtový model. Další část práce se zabývá analýzou dynamiky provozu bioplynové stanice a možnostmi využití odpadního tepla z bioplynové stanice. Poslední, a také nejdůležitější, část práce popisuje vlastní návrh výpočtového modelu a možnosti připojení bioplynové stanice k síti rozvodů tepla a chladu.
Systém pro snímání úhlu natočení volantu s využitím akcelerometrů
Navrátil, Tadeáš ; Jirgl, Miroslav (oponent) ; Mihálik, Ondrej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem zařízení pro snímání úhlu natočení volantu. Cílem bylo navrhnout základní koncept zařízení využívající data ze tří akcelerometrů a k tomuto zařízení navrhnout základní rekonstrukční algoritmus. V práci jsou postupně rozebrané různé verze rekonstrukčního algoritmu, které v sobě zahrnují i simulaci šumu reálných akcelerometrů. Rekonstrukční algoritmus byl realizován v prostředí MATLAB Simulink. Dále se práce zabývá výběrem vhodných komponent. Jedná se především o výběr akcelerometrů, mikrokontroléru a volbu vhodné komunikační sběrnice pro vzájemnou komunikaci mezi nimi. Následně se práce věnuje vylepšením rekonstrukčního algoritmu a praktické realizace celého zařízení. V závěru porovnáváme výsledky výsledného zařízení se snímačem vestavěným v testovacím volantu.
Simulace ustáleného stavu a dynamického chování nízkoteplotního palivového článku
Smugala, Ondrej ; Radil, Lukáš (oponent) ; Ptáček, Michal (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá problematikou matematického modelovania nízkoteplotného palivového článku typu PEMFC. Prvá časť bakalárskej práce je zameraná na objasnenie podstaty výroby elektrickej energie prostredníctvom palivových článkov ako aj na poukázanie výhod a nevýhod tohto typu zdroja. V tejto časti je prevedené rozdelenie palivových článkov podľa použitého elektrolytu a u každého druhu sú uvedené základné technologické informácie. Ďalej je už práca zameraná na PEMFC články, popis ich konštrukcie a prevedenie rešerše súčasného stavu tejto technológie využívanej v energetike. Druhá časť práce zahŕňa matematický popis článku a statický i dynamický popis jeho správania sa, na základe definovaných vzťahov medzi základnými parametrami a veličinami. V ďalšej časti sú uvedené samotné výsledky simulácie prevedenej na vytvorenom statickom a dynamickom modeli v programe Matlab Simulink. Nominálne hodnoty článku vychádzajú z katalógového listu reálneho palivového článku. Poslednú časť práce tvorí porovnanie merania na skutočnom palivovom článku s výsledkami simulácie, ktorá bola prevedená na upravenom modeli. Výsledné nasimulované charakteristiky sú porovnávané s nameranými charakteristikami na skutočnom palivovom článku.
Optimalizační metody pro odhad perfuzních parametrů
Bali-Jenčíková, Kateřina ; Kozumplík, Jiří (oponent) ; Mézl, Martin (vedoucí práce)
Náplní této bakalářské práce je rešerše principů ultrazvukového zobrazování, popis matematických modelů, které se využívají k odhadu perfusních parametrů z koncentračních křivek. Práce také obsahuje teoretický rozbor genetických algoritmů. V praktické části řeší realizaci globálních optimalizačních metod a jejich následné vyhodnocení. Realizace byla řešena v programovém prostředí Matlab.
Spojité matematické modely dynamiky populací
Pecka, Luboš ; Opluštil, Zdeněk (oponent) ; Franců, Jan (vedoucí práce)
V této práci se zaměříme na popis nejčastějších modelů popisujících vývoj populací a následně provedeme numerické experimenty v prostředí MATLAB, které nám potvrdí správnost teoreticky odvozených výsledků. Modely jsou skládány od nejjednodušších po složitější a jsou rozděleny na modely dynamiky jedné populace a modely koexistence dvou populací. Součástí práce je také program na vykreslování grafů a trajektorií řešení diferenciálních rovnic popisujících modely uvedené v této práci, včetně stručného popisu tohoto programu vytvořeného v prostředí MATLAB.
Emergent properties of the G1/S network
Dražková, Jana ; Tomášek, Petr (oponent) ; Palumbo,, Pasquale (vedoucí práce)
In this thesis we deal with the cell cycle of the yeast Saccharomyces cerevisiae. We are interested in its G1 to S transition, and our main goal is to determine the cell size at the onset of its DNA replication. At first, we study a recent mathematical model describing the mechanisms leading to the S phase, we provide its detailed description and present the dynamics of some significant protein and protein complexes. Further, we take a closer look at the probabilistic model for firing of DNA replication origins. We newly consider the influence of DNA replication spreading among neighboring origins, and we analyze its consequences. We also provide a sensitivity analysis of the critical cell size with respect to rate constants of G1 to S transition model.
Control of salient PM machine using d-q frame machine model and Matlab Simulink
Dušek, Jiří ; Huták, Petr (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
This thesis deals with permanent magnet synchronous machine (PMSM) and its modeling. There are mentioned ways of the advantages and use of permanent magnets in electric machines and machines which uses permanent magnets. The transformation of three-phase system to the dq0 reference frame using the Park’s transformation is described and used for description of PMSM. The equations in dq0 reference frame and equivalent circuit of PMSM in dq0 system are established. These equations takes in consideration copper and iron losses.. Due to derived equations and circuit, PMSM is described and model in Matlab –Simulink is realized. For both of models of machines are designed currents and revolutions controllers. For model of PMSM where losses are taken in consideration is more kinds of control strategies discussed and used. These strategies are compared between each other in this thesis. Also results of simulations of different states are given.
Matematický model hnacího ústrojí motorového vozidla
Marek, Petr ; Laurinec, Marián (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce popisuje vytváření matematického modelu hnacího ústrojí motorového vozidla v prostředí softwarových programů MATLAB / Simulink. Výsledky jsou prezentovány v grafech průběhů získaných ze simulace průjezdu vozidla zvolenou tratí. Parametry vstupující do modelu pochází z příslušného souboru a lze je kdykoli změnit, aby odpovídaly konkrétnímu vozidlu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 270 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.